Křivoklátnictví Křivopravidla Křivokláty Křivoklátníci Křivostatistiky Přihlásit Křemílkovo

Trasa : Plešnice, Všeruby, Vrtba, Dolní Bělá, Plasy, Liblín, Zvíkovec, Skryje, Křivoklát,(Zbečno)

Po dlouhých dohadech nakonec vyrážíme v sobotu v 11.30 po zcela nové trase z Plešnice. Podle předpovědi má svítit přes den sluníčko, ale většinou je zataženo a celkem teplo, takže cesty jsou buď blátivé, nebo pokryté starým ledem. Hned po dvou kilometrech jsme u prvního hradu - Buben - přecházíme Mži a pokračujeme dále loukami, lesy a polemi na sever. Při první svačině Pet zjišťuje, že neví, kde má šusťáky, které si po cestě sundaval, ale zatím je v klidu a jde s námi k dalšímu hradu ve Všerubech a pak až na Vrtbu. Tam znovu svačíme a Pet nenachází šusťáky a rozhodne se pro návrat a jejich nalezení, s tím, že nás někde po cestě dojde. Pokračujeme tedy dál jen v 5 na další hrad v Dolní Bělé. Je už skoro tma a přezouváme se do pohor na noční pochod. Většinou jdeme po širokých cestách hezkými lesy, takže až do Plas skoro nebloudíme. Podle předpovědi mělo začít večer mrholit a namrzat, ale ve skutečnosti se postupně vyjasnilo, svítí nám měsíc kousek za první čtvrtí a začíná mrznout. Plasy jsou poslední místo, odkud se dá dnes odjet domů. Toho, podle plánu, využívá Dáša, která jde v pondělí na vyšetření a v neděli nesmí jíst, takže se bojí, že by bez jídla nedošla a Jarda, u kterého se to dalo čekat vzhledem k velikosti jeho batohu. Zůstali jsme jen 3 a hodinu se v hospodě připravujeme na další pochod. Další cesta je opět bez větších problémů, zpočátku podél Střely, pak širokou lesní cestou a v závěru opět podél Střely a Berounky do Liblína. Z dálky již vidíme za mostem modře svítit hospodský štít a doufáme, že i po 11.hodině večerní bude otevřeno. Bylo. Pán ale řekl, že čaj nám sice uvaří, ale že nás za 10minut vyhodí, s čímž jsme souhlasili. Nakonec jsme tam byli asi 45minut a ještě se museli chvíli před půlnocí vyhodit sami. Hned za hospodou nás čekalo stoupáníčko, které nás příjemně zahřálo v jasné a už dost mrazivé noci. Po chvíli ale opět klesáme k Berounce v místě soutoku s Radnickým potokem, kde by jsme se mohli teoreticky sejít s Petem. Nikdo tu ale není, jen měsíc úchvatně září nad tichým tokem Berounky a okolními kopci, na které ostatně po chvíli opět strmě stoupáme. Neméně strmý je ale i další sestup do údolí, kde pak zničeně zaléháme na rozcestí pod dubem. Čeká nás poslední strmější stoupání, jehož začátek si Petr zopakoval, když se vracel pro zapomenutou baterku. Těsně před závěrem stoupání ztrácíme usínajícího Lojzu, necháváme ho jít samotného, kousek za ním by měl již být Pet. Měsíc právě zapadl a my pokračujeme silničním úsekem přes Zvíkovec až téměř do Skryjí, kde trochu bloudíme u ústí Zbirožského potoka. Volá nám Lojza, že už je s Petem a ať na Peta počkáme, že se chce s námi spojit ještě před Týřovem. Spomaluje tedy, co to jde nejvíc, aby jsme moc nevymrzli, přezouváme se a svačíme, a bloudíme kolem Berounky. Pet nás konečně dochází na kozí stezce nad Berounkou kousek před Týřovem a nevypadá nijak svěže a šusťáky nemá. Má ale prý navíc tři kilometry a asi patnáct brodění Radnického potoka, podél kterého šel z Radnice k Berounce. Rozednívá se, dobýváme Týřov a jdeme přes kopec lesy do Branova odkud pokračujeme po naučné stezce ve srázu nad Berounkou přes skalky a tisovým lesem, opravdu pěkný kousek cesty. Bohužel je jasné, že na Křivoklátě budeme mít jen 97km a tak celý zbytek cesty přemýšlíme, jak dojít zbývající 3km. Nakonec se s Petrem vydáváme na nádraží do Zbečna, kam to je 8km a docházíme tam přesně ze 24 hodin od startu v Plešnici. Škoda, že jsme se zdrželi čekáním na Peta, mohli jsme konečně zkusit těch 111, tak zase příště. Lojza mezitím také na Křivoklát dorazil, ze Skryjí šel po silnici podél Berounky a v Týřovicích si chvíli pospal v zastávce. V cíli zůstal na 95 km a už neměl sílu dále pokračovat, takže se opět nedostal do elitní společnosti 100-kařů. Na letošní trase jsme dobyli rekordní počet hradů a zřícenin - 6, a rekordní byl i počet míst, na kterých jsme se přiblížili k Berounce (Mži) - 9.

Křivoklátník Ušel Dochod Poznámka
PetrB 105 1 Navíc Křivoklát-Zbečno
Pet 100 1
Lojza 95 1
Křemílek 105 1 Navíc Křivoklát-Zbečno
Jarda 40 0 Kozolupy-Plasy
Dáša 40 0 Kozolupy-Plasy

Fotogalerie :

/Krivoklatnictvi/Images/Thumbs/DSC00077.jpg                                                                                                                    /Krivoklatnictvi/Images/Thumbs/DSC00078.jpg                                                                                                                    /Krivoklatnictvi/Images/Thumbs/DSC00079.jpg                                                                                                                    /Krivoklatnictvi/Images/Thumbs/DSC00080.jpg                                                                                                                    /Krivoklatnictvi/Images/Thumbs/DSC00081.jpg                                                                                                                    /Krivoklatnictvi/Images/Thumbs/DSC00082.jpg                                                                                                                    /Krivoklatnictvi/Images/Thumbs/DSC00083.jpg                                                                                                                    /Krivoklatnictvi/Images/Thumbs/DSC00084.jpg                                                                                                                    /Krivoklatnictvi/Images/Thumbs/DSC00085.jpg                                                                                                                    /Krivoklatnictvi/Images/Thumbs/DSC00087.jpg                                                                                                                    /Krivoklatnictvi/Images/Thumbs/DSC00088.jpg                                                                                                                    /Krivoklatnictvi/Images/Thumbs/DSC00089.jpg                                                                                                                    /Krivoklatnictvi/Images/Thumbs/DSC00090.jpg                                                                                                                    /Krivoklatnictvi/Images/Thumbs/DSC00091.jpg                                                                                                                    /Krivoklatnictvi/Images/Thumbs/DSC00093.jpg                                                                                                                    /Krivoklatnictvi/Images/Thumbs/DSC00094.jpg                                                                                                                    /Krivoklatnictvi/Images/Thumbs/DSC00095.jpg                                                                                                                    /Krivoklatnictvi/Images/Thumbs/DSC00096.jpg