Křivoklátnictví Křivopravidla Křivokláty Křivoklátníci Křivostatistiky Přihlásit Křemílkovo

Trasa : Mělník, Kokořín, Houska, Nosálov, Březovice, Bělá, Klášter, Mukařov, Zábrdka, Kotel, Světlá, Ještěd, Liberec

Z Mělníka vycházíme ve 13.18 v počtu 4, Miro je ale již na cestě a někde nás chce dohnat. Zatím je hezky (podle všech předpovědí má ale pršet) a hezká je i cesta po loukách do Lhotky a pak údolím Pšovky mezi skalami. Miro nás předhání stopem a setkáváme se s ním již za šera před Kokořínem. V Ráji na nás čeká hospoda, pivo a večeře, po hodině pokračujeme do kopce k Housce a traverzem Vrátenské hory, odkud poprvé vidíme v dálce Ještěd, dobýváme Nosálov, kde z hospody burácí disko, ale my pokračujeme dále. Sestupujeme do Skalského údolí, kde je z počátku velice blátivý úsek, pak ale už hezká pěšinka podél skal. Náhodou nacházíme ohromný převis s lavičkami, tak si dáme delší odpočinek. Při odchodu je nebe plné hvězd a křivoklátník Petr, který nás podporuje z tepla domova, nám oznamuje, že na radaru to vypadá dobře. V tu chvíli začíná ze stále jasného nebe něco drobného padat. Míjíme otevřenou hospodu v Březovicích, odpočíváme na zastávce v Březince, pak trochu bloudíme při hledání značky do Bělé, kam docházíme po 23 hodině a těšíme se na hospodu. Z první nás vyhodí, ve druhé je plnu, tak končíme ve vietnamském baru u piva a u čaje, Miro u hodně ostré čínské polévky. Máme zatím jen 44km a už mě začínají bolet nohy, tak zkouším ibalgin, co to provede (co jsem se tak dočetl na diskuzích k dálkovým pochodům, tak tam se ibalgin sype proudem). Výsledek je překvapivě příznivý, nohy mě přestávají bolet a přestalo i pršet, takže hezkými lesy, popoháněni nedalekou střelbou, dobýváme studánku Klokočku a poté Klášter, kde začíná drobně pršet. Za Mukařovem prší už o dost víc, navíc místo do údolí Zábrdky zabloudíme do údolí Mukařovského potoka a než zjistíme, že je něco špatně, tak jsem již dost daleko. Překonáváme proto hřeben mezi potoky přes Vintířov a k Zábrdce scházíme u jakéhosi hezkého mlýna. Pořád prší, ale začíná se pomalu rozednívat, cesta je trochu blátivá až k Pytlíkovskému mlýnu. Kolem plotu překonáváme Zábrdku, na druhém břehu nás ale čeká ještě mnohem šílenější blátivější cesta. Docházíme k prvnímu indiánskému tábořišti, odpočíváme pod přístřeškem, na chvíli přestává pršet, Ještěd je ještě daleko a prý jdeme pomalu. Protože chci Ještěd určitě stihnout do 24hodin vyrážím napřed s Lenkou a Petrem D. dále údolím po loukách. Pet jde s Mirem. Před Cetenovem zanechávám Lenku a Petra osudu a jdu přes Jelínku a Čertovu zeď dále do Kotle. V dálce před sebou vidím někoho jít. Když se přiblížím, zjistím, že to je Miro. Nešli s Petem podél Zábrdky, ale zkratkou přes Vápno, takže ušetřili nějaké 2km. Pet je prý někde přede mnou. Spěchám do Světlé a pak až na Ještěd, ale Peta už neuvidím. V tak hnusném počasí jsem tedy na Ještědu snad nikdy nebyl. Když neprší, tak aspoň mrholí. Chci sejít pod lany, ale je tam spousta nastříkaného sněhu, tak objevuju novou cestu jakousi strží vpravo od sjezdovky. Na tramvaj docházím přesně ve 13.18. Potkávám tam Lojzu s Míšou a Tomáškem, který jde naproti Petovi, který snad sešel přes Výpřež. Miro Ještěd nedobyl, na tramvaj došel ze Světlé přes Pláně. Lenka a Petr došli s větším čí menším blouděním do Světlé, kde měli 99km a vydali se na cestu domů autobusem. V Českém Dubu pak sice ještě 100-ku dochodili, ale to již bylo po časovém limitu.