Křivoklátnictví Křivopravidla Křivokláty Křivoklátníci Křivostatistiky Přihlásit Křemílkovo

Trasa : Baně(0), Černolice(10), Skalka(18), Stožec(26), Kuchyňka(35), Plešivec(50), Lochovice(55), Praskolesy(62), Žebrák(66), Točník, Hředle(71), Vraní skála, Svatá, Hudlice, Jáchymov, Leontýnský zámek, Křivoklát(100)

Odcházíme ve 20.30 z Baní, je zataženo a mrzne. Překvapivě jde Pavel, ale prý jen na chvilku, aby si s námi popovídal, opouští nás za Jílovištěm. V Černolicích jsme ve 22.17, svačíme až na Lojzu, který jde napřed. Je -8C. Cesta je místama ledovatá, kloužeme a nadáváme. Doháníme Lojzu, hádá se s Dášou, prý jde domů, ale znova nás dochází na Skalce, kde ve 23.30 opět svačíme. Jdeme dál, Dáša svítí baterkou, Lojza jí pořád říká ať nesvítí, Dáša říká, že plaší prasata. U studánky potkáváme nějaké lidi, kteří jdou v opačném směru. Dáša se lekne a hrozně křičí, všichni se leknou Dáši, je -10C. V 1.38 chvíli odpočíváme na Stožci a něco jíme. Cestou na Kuchyňku začíná sněžit a napadlo asi půl cm sněhu. Kuchyňku dobýváme v 3.30 a je krásně bílá. Blížíme se ke Komorsku po zasněžené silnici, najednou s Petrem znenadání uklouzneme na ledu, který je skrytý pod sněhem. Petr se nezvedá, ze začátku ani nemluví, pak mluví a vstává a vypadá normálně, ale pak zjišťujeme, že mluví nesmyly a neví kde je a kam jde. Nejspíš otřes mozku. Lojza na něj neustále mluví, Petr se začíná pomalu rozpomínat na dnešní noc. Telefonujeme Petrovi Z., který pro Petra přijede. V 5.30 dobýváme Plešivec a sestupujeme do Lhoty, kde Petra předáváme Petrovi. Lojza neodolá autu a odjíždí také pryč. Pokračujeme jen ve třech, rozednívá se. Žebrák dobýjíme v 9.15 a jdeme do hospody. Dáše se nelíbí. V 10.00 jdou s Michalem do jiné hospody, já vyrážím na Točník, Hředle(11.05), Vraní skálu, Svatou a Hudlice(12.45), kde chvíli odpočívám. Na Křivoklát zbývá 16km, trochu mrzne, je bílo a jde se mi pořád lehce. Po překonání hřebene Krušné hory jde cesta skoro po rovině až na Leontýnský zámek (14.20). Ještě poslední přestávka a pak napůl scházím a napůl sbíhám prudkou strání do Roztok. Křivoklát dobývám v 15.30 a mám 97km. Na nádvoří je adventní trh a spousta lidí. Odcházím na nádraží do Roztok, abych měl 100km. Cestou potkávám Dášu a Michala, šli kratší cestu na Březovou, Hředle a po červené na Leontýnský zámek, takže mají jen 94km. V Roztokách jsem v 16.15 a chvíli přemýšlím o překonání vzdálenostního rekordu. Je už ale skoro tma a blíží se vlak, tak až někdy jindy.